joi, 18 martie 2010

jurnal de turneu Ashaena - ultima parte

Ne-am trezit de dimineata, ne-am spalat pe dinti pe fata, si cu o durere-n suflet, ca plecam din SKOPJE, plecam spre SOFIA.

In fata noastra, se vedeau muntii acoperiti cu zapada, parca parca am mai sta oleaca. Dar trebuie sa ajungem in Sofia.

Pe bulevardele largi din Skopje

Cate 3 benzi pe sens despartide de rigole cu verdeata

De data asta poate ne duce cum trebuie GPSul, si nu mai ocolim inca vreo 200 de km prin frumosii munti ai Bulgariei.

Drumul e ok, mergem intins pana la vama cu Bulgaria. Aici, surpriza … ne amintim de blonda din prima zi “eu vreau sa va ajut. Nu mergeti pe aici in Macedonia. Mai bine ocoliti prin munti …”. Aici in vama, la intoarecere, am inteles de ce: o masina ce Serbia, era in vama … sau ce mai era din masina de Serbia: pe jos geamantane cu haine ravasite, portbagajul deschis cu lucruri in el ravasite, capota de la masina ridicata si 2 vamesi aplecati asupra motorului, alti 4 vamesi in jurul masinii. In masina cei 3 pasageri, o familie, asteptau sa se termine controlul. Pe putin o ora cred ca au stat in vama. Pe langa ei, treceau agale celelalte masini de BG si Ro, ce am prins noi.

Drumul e bun is ajungem in Sofia, de data asta ziua.

Prima impresie e super: blocuri gri, fara balcoane, ingramadite unul in altul, fara locuri de parcare, fara spatiu verde k lumea.

Frumoasele blocuri din Sofia

Ceva mai misto: metroul
Ajungem la ora 14, la 14:30 ne vedem cu organizatorul, mergem repede la un Hostel, intr-o cladire veche ca pe Cuza Voda, si ne delectam cu niste spaghetti cu carne, facute de gazda.

Clubul THE BOX

In asteptarea organizatorului

Strada Cuza Voda, dar mult mai ok amenajata


Leii sunt la moda si in Sofia, nu numai la Iasi

Maki soferul si cu mine bagam somn pana pe la 19, ca sa fim buni de drum, baietii merg la repetitii.

IASI CAPITALA EUROPEANA

Pun pariu ca tramvaiele din Sofia sunt cumparate SH de la RATP

Sa va mai zic ca m-a abordat o cersatoare si cand i-am zis ca sunt din Romania: “Hai mancati-as, da la mama 1 euro ca sa traiesc si io …” Cred ca gresise orasul, poate credea ca e Berlin

In toate intersectiile, exista asa ceva: cusca de politai. Cand e aglomerat, de aici se dirijeaza circulatia, asa mi-a zis gazda.

Pe la 19 ne trezim si plecam spre BOX, clubul in care cantam.

Am avut ocazia sa vad la treaba niste trupe de rock bine pregatite atat in Macedonia cat si in Bulgaria, pe care poate le aducem si la Iasi, ca merita.

Au si ei KFC, dar cu motor la cap. Aici am ascultat Laurentiu Duta cu ceva “my love” si Puya, in varianta bulgareasca. Ori a copiat Puya piesa ori bulgarii, cert e ca e ultima piesa cu televizorul.

In Sofia exista SOFIA MALL, care nu are exchange la niciuna din cele 3 banci la care am fost. Cam gol mallul, pp ca e si la ei criza.


o biserica din centru, la ceas de noapte.




si la ceas de zi

Unii mai si canta


Lumina nu a permis telefonului meu sa faca poze mai bune

La ora 1 iesim din Sofia.

Sofia e un oras asemeni Bucuresti-ului, cu cersatori romani de etnie roma, aglomerat ca populatie si cladiri gri.

Bulgarii, cel mai pervers popor, sau cel putin asa cred eu din 2 reclame

Cumparati pantofi de calitate. Aluneca usor la incaltare.

Priviti cu atentie. Interzis minorilor.

In Sofia, k la noi, tigari la greu, bautura cat cuprinde.

Nici nu iesim bine din Sofia, ca si lasam 50 de euro la politai, ca sa ne dea drumul mai departe pentru ca am depasit viteza cu 10 km. Asta e MAMALISGHI.

GPSul ne-am scos iar de pe traseu si ne-a bagat prin orasele cenusii si nasoale ale Bulgariei, intrun final am ajuns in vama: cascarabete parasite, gropi in asfalt, praf la greu, mizerie de nedescris prin vama, deci: BINE ATI VENIT IN ROMANIA, ROCK STAR.

Un comentariu:

Marius Bojor spunea...

Sofia Mall are aceiasi patroni ca si Moldova Mall, respectiv o firma britanica. Sofia Mall a fost cumparat cu ceva mai multi bani decat Moldova Mall, dar nu multi, din cate tin minte.