joi, 26 noiembrie 2009

Cred in continuare in Romania bunului-simt

Va multumesc tuturor celor care m-ati votat. Gestul vostru este impresionant si ati fost, intr-adevar, foarte multi. Suntem mai multi decat credeam vreodata. Inca nu suficienti. Dar lupta noastra abia acum incepe. E lupta de a crea, in Romania, o politica a bunului-simt, care sa schimbe din temelii modul corupt si machiavelic cu care ne-am obisnuit in ultimii 20 de ani.

Poate ca multi dintre dvs sunteti dezamagiti de rezultat. Nu fiti. Si mie mi se pare ca frauda electorala e inca mare, si ca e pacat ca forta noastra nu a fost inca suficienta pentru a face de pe acum o mare schimbare. Eu va indemn sa ramaneti optimisti. Sa credeti in schimbare, sa avem impreuna speranta ca putem transforma Romania intr-o tara normala.

Ati vazut marile schimbari pe care le-am produs deja? Bucurestiul a venit la vot la fel ca restul tarii. Mediul urban nu mai este la 10% in spatele mediului rural. Tinerii au iesit sa voteze. Intelectualii se intorc cu fata spre politica. Iar guvernarea, chiar daca nu voi fi eu presedinte, va fi condusa de un nume din afara politicii, de Klaus Iohannis. Sunt pasi, poate inca mici, dar care nu s-ar fi intamplat fara vointa voastra. Asa ca, pentru toate acestea, va multumesc.

Acum suntem in fata unei situatii complicate. Varianta colaborarii cu Traian Basescu e exclusa. PDL ar fi fost, si sper ca va fi, un partid mai bun fara el. Asa, e greu sa vii alaturi de cel care a vrut sa te distruga. Varianta abtinerii de la vot e si ea exclusa. Orice roman care sta acasa ii da o sansa in plus lui Traian Basescu sa ramana presedinte. Ramane doar varianta Mircea Geoana. Da, stiu cum arata aceasta varianta. Eu insumi am criticat-o in repetate randuri. Nu sunt convins ca e o varianta fara cusur pentru Romania, dar sunt convins ca este un pas mai cuminte decat ramanerea cu Basescu.

Eu va cer, in numele meu si al PNL, sa votati pentru doua idei.

Prima este "Proiectul Iohannis". Un proiect care este mai mult decat un nume - e un mod diferit de a guverna: premier independent, ministri profesionisti, oameni nepatati si fara probleme de credibilitate, politici publice corecte si dialog cu intreaga societate. E primul pas spre iesirea din criza si spre schimbarea pe care si eu o doresc. Iar daca, pentru a ajunge la ea, e nevoie de aceasta colaborare, trebuie sa mergem inainte.

A doua idee este "Romania fara Basescu". Din nou, nu e vorba doar de un om, desi omul politic Basescu este un obstacol major pentru democratie. Ce face el acum seamana tot mai mult cu pasii facuti de numele sinistre de dinainte de cel de-al doilea razboi mondial. Dar Romania fara Basescu inseamna mai mult. Inseamna absenta scandalului, inseamna respect pentru cetateni, inseamna sansa de a scapa de sistemul nesimtit.

Drumul va continua sa fie greu. Insa eu, pentru familia mea, pentru fetita mea, pentru prietenii si apropiatii mei, pentru cei care ma saluta pe strada cu incredere, voi continua sa lupt in numele politicii bunului-simt. Sunt un om liber si asa voi continua sa fiu in politica. Si vreau ca fiecare dintre noi sa se simta asa. Veniti din nou la vot, pe 6 decembrie. Si votati, alaturi de mine, pentru aceste idei. Va multumesc.

Niciun comentariu: